11 Temmuz 2008 Cuma

Tiyatrooyun.org sitesinden yeni bir şebeklik daha

Türk tiyatro tarihine kara bir leke olarak geçen www.tiyatrooyun.org sitesinden şöyle bir haber yayınlandı.

"İŞTE TEK GERÇEK BELGE, İŞTE VİDEOLAR!".

Haberde Devlet Tiyatrosu’nun koordinasyon toplantısında geçen konuşmaların olduğu CD kaydından yararlanılarak hazırlanan videolar www.vimeo.com sitesinde allanıp pullanıp, aynı şeyleri tekrar tekrar gözümüze sokmaya çalışıp ve gerçeklerden saptırılmış bir vaziyette sunuldu.

Tiyatrooyun.org sitesinde bu haberle ilgili ekran görüntüsü aşağıdadır.



Bu videolarda Coşkun Büktel' in ve Şahin Ergüney ' in yazdıklarıyla CD kaydı arasında farklılıklar üzerinde duruldu. Ama şunu bilmiyorlar ki; Coşkun Büktel bu konuyla ilgili ilk yazısını yazdığında ortada CD yoktu. Bu videoları hazırlayanlar asıl gerçeği örtmek,gizlemek istediler, ama başarılı olabildiler mi? Hayır, çünkü gerçekler ne kadar çarpıtılsa çarpıtılsın, gerçek gerçektir. Videoda gerçek olan nedir? Gerçek olan Özdemir Nutku' nun 16. yy' da Fransızca yazılmış ikinci Theope olduğunu söylemesidir. Peki, var mıdır, yoktur. Bu iddiayı ispatlayabilmiş midir, hayır. O zaman ortaya bir iddia atıp, iddiasını ispatlamamak fiiline ne denir? Buna iftira atmak denir. Videoyu hazırlayanlar bu gerçeği göstermemek, gizlemek için türlü türlü şebeklikler yapmışlardır ve yine herkesi güldürmeye devam etmişlerdir. Yazım hataları da tuzu biberi olmuştur. Bu site editörleri Türkçe öğrenmemeye yemin etmiş cahil, şerefsiz insanlardır. Ben yüz yıl yaşasam da, maalesef onların Türkçe' yi doğru kullanmalarını göremeyeceğim.

Bu videoları yayınlayan kişinin adı "cosbuk" dur. Yani tiyatrooyun sitesinin editörlerinin yayınladığı bu videoları kendileri dahil kimse sahiplenmek istemiyor. Bu çok doğaldır, adlarını açıklamaktan ölesiye korkan bu şerefsiz site editörlerine yakışan bir davranıştır.


Haberde şöyle bir cümle de vardır:
"HAYDİ BÜKTEL İKİ KERE İKİ DÖRT EDER DERECESİNDE KESİN VİDEO KAYDI YAYINDAYKEN ŞİMDİ ÇARPIT DA GÖRELİM KONUŞMALARI"

Site editörleri bu haberle birlikte çarpıtma olayında tavan yapmışlardır. Daha evvel yapılan tüm haberler istisnasız çarpıtmalarla, yalanlarla, iftiralarla doludur. Zaten bu haberin de bunlardan farklı olacağını düşünmek saflık olurdu.

Prof. Dr. Özdemir Nutku' nun bu cd kaydından habersiz Coşkun Büktel' e verdiği cevabın linki şudur:

http://www.tiyatrokeyfi.com/gorusler/nutku.html

Cevabını buraya yazıyorum.
-----------------------------------------
COŞKUN BÜKTEL'E YANIT

Prof. Özdemir Nutku


Sayın Coşkun Büktel,

Benim hiçbir iddiam olmadı. Size olayı nakleden Şahin Ergüney eksik nakletmiş. Bazan eski belgeleri karıştırırken 17. yy.da yaşamış ikinci sınıf bir yazarın “Theope” adlı bir oyunu olduğunu öğrendiğimi söyledim. Üstelik hiçbir imada bulunmadan. Metni görmedim, yalnızca adına eski bir belgede rastladım. Metni görseydim bile, Fransızca bilmediğim için oyunu okuma olanağı bulamayacaktım. Benim bile varlığından haberi olmadığım başka bir Theope'yi sizin de okumamış olduğunuza emin olduğumu belirttim. Bunu yalnızca bilgi olarak verdiğimi, sizin Theope'nizin özgün bir yapıt olduğundan kuşku duymadığımı da ekledim.

Üstelik, sizin Theope'nizin oynanması gerektiğini de Kurul'da birkaç kez dile getirmiştim. Bunu eski kurul üyelerinin hepsi de bilir. Siz çeşitli kişilerden bunu onaylattığınızı söylüyorsunuz. Elbette onaylayacaklar. Çünkü Theope'den söz ettim. Ama size nakledilen tavırda değil.

Biz kurul üyeleri olarak repertuarı seçmeyiz. Yalnızca oynanabilecek her türden oyunu havuza atarız. Bölge müdürleri ve yönetmenler, bu havuzdan sahnelemek istedikleri oyunları seçerler. Seçerken de kendi seyirci durumunu ve niteliklerini hesaplarlar. Bunlar kurul üyelerinin işi değildir.

Gelelim hakaret konusuna; ben sizin için bir kez bile kötü söz söylemedim. Ama siz 15 yıldan beri, çeşitli dergilerde bana saygısızca saldırıyorsunuz. En azından sizin kadar, benim de onurum var. Böyle bir durum karşısında bana mektup yazsaydınız, ben de eksik olanları size mektupta belirtirdim. Ama siz, Theope gibi, ikinci bir başarılı oyun yazmanız gerekirken, reklamı çok sevdiğiniz için, oraya buraya saldırarak boş yere vakit geçiriyorsunuz!

Yeteneğinize yazık! Yeteneğinizi polemik yazılarla heba etmeyin. Bize oyunlar yazın, Türk tiyatrosu kazansın.

Sevgilerimle,

Prof. Özdemir Nutku

------------------------------------------
Bu cevapta şu cümleler üzerinde duralım:

"...Benim bile varlığından haberi olmadığım başka bir Theope'yi sizin de okumamış olduğunuza emin olduğumu belirttim. Bunu yalnızca bilgi olarak verdiğimi, sizin Theope'nizin özgün bir yapıt olduğundan kuşku duymadığımı da ekledim...""

Bu cümleler video kaydında var mıdır, hayır. Yani Özdemir Nutku cevabında doğru söylemiyor. Hem bir toplantıda bir iddia atıp, iddiasını ispatlayamıyor hem de Coşkun Büktel' e verdiği cevapta doğru bilgi vermiyor.

Öyleyse niye tartışıyoruz ki; her şey berrak, açık, yalın ve basittir.

Bence site editörleri ya aptal numarası yapıyorlar yada gerçekten de aptallar. Ben bu konuda yorum yapmayayım, çünkü her şey ortadadır. Burak Caney ile yatan, Burak Caneyleşir. Değil mi, bu kimliksiz sitenin onursuz editörleri...

Site editörleri kendi sitelerini kapatıp, başka bir site yapmaya çalışıyorlar. Eğer böyle yayıncılık yapmaya devam ederlerse ki bence edecekler, o zaman o siteleri de kapanacak ve bu böyle gidecek. Bu insanların hiçbir işlerinde dikiş tutturamayacakları 2x2=4 kadar gerçektir.

Site editörlerinin "cosbuk" kullanıcıyla yayınladıkları videolar aşağıdadır.


Coşkun Büktel 1 from cosbuk on Vimeo.


Coşkun Büktel 2 from cosbuk on Vimeo.


Coşkun Büktel 3 from cosbuk on Vimeo.


Coşkun Büktel 4 (düzeltilmiş) from cosbuk on Vimeo.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

kazım bey, belki farkında değilsiniz ama bu pisliklerin varlık sebebi sizsiniz, yani bulunmaz, büktel ve siz..
bu gibi çalışmalar yaparak, cevaplar yazarak bu varlığı anlamlandırıyorsunuz..

site dedikleri yerde bu konudan başka hiçbirşey yok.

lütfen tek satır bile cevap yazmayın, bakın 3 hafta içerisinde ortada hiçbirşey kalmayacak.

umarım bu ilgisiz davranışı gerçekleitirirsiniz, biz de bu pisliklerin sözlerini takip etmekten kurtuluruz.
ve onlar da doğru düzgün bir tiyatro sitesi olur yaşamaya devam ederler...

lütfen artık bu konuda cevap vermeyin...

Unknown dedi ki...

İsimsiz adlı kişin bıraktığı yoruma cevap yazıyorum:

Hilmi Bulunmaz ve Coşkun Büktel' i karalamaya çalışanlar tiyatrooyun.org sitesi editörleridir. Burak Caney' den aldıkları mirası devam ettiriyorlar. Onların saldırılarına,iftiralarına, yalanlarına karşı sessiz olamayız.

Onların yaptığı bir haberden dolayı ( ki bu bir iftiradır) bir arkadaşımız kursu bırakmak zorunda kaldı. Bu insanlar tiyatromuza zarar veriyorlar. Bu insanlara karşı mücadelemiz sürecektir. Bu insanlar eğer birilerini savunuyorlarsa bıraksınlar bu savunma işini. Sözde savundukları kişiler kendilerini savunsunlar. Örneğin Özdemir Nutku, Tuncer Cücenoğlu, Genco Erkal, Lemi Bilgin, Mustafa Demirkanlı vs.

Eğer o insanlar isimlerini açıklayıp, düzgün bir site yaparlarsa, onları destekleriz. Ancak bu konuda çok da iyimser değilim.